5 דברים שאת רוצה לדעת כשיש לך שחלות פוליצסטיות ואת רוצה להיכנס להריון

1 – לאכול ארוחת בוקר גדולה ומזינה, ולא לדלג עליה או להסתפק בקפה עד 12 בצהריים…

2 – להימנע מקמח לבן פשוט ולנסות לשלב כמה שיותר דגנים מלאים כמו שיפון מלא
או כוסמין שהם בריאים ומשביעים יותר(הערך הגליקמי שלהם נמוך יותר).
להרבות בקטניות שונות (שגם הן בעלות ערך גליקמי נמוך).
למה? בפשטות כי נמצא קשר מחקרי בין שחלות פוליצסטיות לבין רמת האינסולין בגוף לבין כניסה להריון.

3- למצוא ספורט שהכי מדבר אלייך ולהתחיל פעילות גופנית. הכי מומלץ לשלב בין יוגה\פילאטיס לבין פעילות שעובדת על סיבולת לב-ריאה. (הליכה, שחייה וכו’).
למה? ההסבר הסיני ינוע בין הנעת דם שתורמת לבריאות שלנו ועד הרגעת הנפש ושחרור מתחים, שמלווים אותנו הרבה פעמים בתהליך של כניסה להריון.

4-לנסות לרדת במישקל! מחקרים הוכיחו שאפילו ירידה של 5% במישקל משפרת משמעותית את סיכויי הכניסה להריון.
לצורך ההמחשה: אם את שוקלת 80 ק”ג, אם תרדי רק 4 ק”ג תשפרי מאד את סיכוייך להיכנס להריון ו4 ק”ג זה לא בשמיים…

5- אם את מכירה את סיפור השחלות הפוליצסטיות מגיל צעיר אז לפני שאת מפסיקה עם אמצעי מניעה הורמונליים (גלולות, טבעות ומירנה) אני מציעה לעשות טיפול מאזן בתקופת חפיפה עם אמצעי המניעה ולאחר חודש חדשיים להפסיק את אמצעי המניעה, שתהיה לגוף תמיכה ולא ייכנס למצב של חוסר ווסת ממושך.